Als de verbinding wordt verbroken zijn er een aantal dingen die u kunt doen om te zorgen dat u weer verbinding krijgt. Controleer eerst de instellingen van uw iPad (wifi of gegevens mobiel netwerk) om te zorgen dat deze goed zijn ingesteld. Indien de wifi-verbinding werd verbroken, probeer dan opnieuw verbinding te maken met wifi.


Als u weer verbinding heeft, controleert u of u ook weer verbinding heeft met Q-interactive. Het programma probeert zelf automatisch opnieuw verbinding te maken als de wifi-verbinding is hersteld. Als u nog steeds problemen met de verbinding heeft dient u de applicatie te sluiten door op de thuisknop op de iPad te drukken. Hiermee gaat u naar het hoofdscherm van de iPad. Druk vervolgens twee keer op de thuisknop van de iPad. Nu verschijnt op het scherm een lijst met applicaties die u heeft geopend sinds u de iPad heeft ingeschakeld. Houdt uw vinger op de Q-interactive Assess app en sleep deze naar boven. Hiermee is de applicatie afgesloten. Klik nu op de thuisknop en start Q-interactive opnieuw op en log in. In het hoofdscherm drukt u op de knop voor synchroniseren, zodat een back-up wordt opgeslagen op de server van Pearson. Als de verbinding is hersteld hoort u nu meldingen te krijgen over het synchroniseren. Als dit het geval is gaat u terug naar het testtabblad van de cliƫnt waar u mee bezig was en tikt u op hervat. Als het goed is gaat u verder op exact hetzelfde punt als waar de verbinding werd verbroken.